Openingstijden: woensdag t/m zondag van 13:00 - 16:30 uur

• Dit evenement is voorbij.

CORONA UPDATE

3 juni 2020 | 13:30 t/m 1 juli 2020 | 17:00

Wij willen je graag weer verwelkomen!

Bericht van het bestuur van Museum Het Petershuis

Beste vrienden en bezoekers van Museum Het Petershuis,

In lijn met het landelijk beleid met betrekking tot het coronavirus zijn musea gesloten. Ook Museum Het Petershuis is vanaf medio maart niet meer open geweest. Op 6 mei heeft het kabinet laten weten te verwachten dat musea per 1 juni onder voorwaarden hun deuren weer voor het publiek mogen openen. Of musea op 1 juni inderdaad heropenen, wordt door het kabinet bekend gemaakt op 20 mei.

We zijn verheugd dat de musea na een sluiting van zo’n twee-en-een-halve maand hun deuren weer mogen openen. Museum Het Petershuis wil je graag zo snel mogelijk weer kunnen ontvangen. We hebben nog geen openingsdatum vastgelegd, maar we streven naar woensdag 3 juni, dus de woensdag na het Pinksterweekend.

Het kan zijn dat we in het begin alleen in de weekenden opengaan.  In overleg met ons team moeten wij ervoor zorgen dat onze vrijwilligers zich veilig voelen en dat wij die veiligheid, binnen de regels, ook aan onze bezoekers kunnen leveren. De vrijwilligers willen heel graag de deuren van het museum weer voor je openzetten en je welkom heten in ‘ons huis’.

We kunnen alleen heropenen als we voldoen aan de gestelde regels. We moeten vooral zorgen dat onze bezoekers afstand houden en goede hygiëne in acht kunnen nemen. Ons uitgebreide pakket aan extra veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben wij voorgelegd aan de museumvereniging (onze branche-organisatie) en aan de Veiligheidsregio Limburg-Noord.  Een beslissing over de definitieve datum van openstelling nemen wij zodra we daarop reacties hebben ontvangen.

Bezoek onze website www.museumhetpetershuis.nl en onze Facebookpagina om op de hoogte te blijven.

Begin:
3 juni 2020 | 13:30