Openingstijden: woensdag t/m zondag van 13:00 - 16:30 uur

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Josee Rondeel | 15 maart t/m 13 april 2020

15 maart 2020 t/m 13 april 2020

SCHERING EN INSLAG

Deze expositie toont werken van José Rondeel uit Landgraaf. Zij maakt handgeweven wandkleden van schapenwol.  Deze wol is door haarzelf gesponnen en geverfd met plantaardige materialen  volgens eeuwenoude recepten. Hiervoor worden met name de grand-teint verfstoffen gebruikt, vanwege de intensiteit en houdbaarheid van de natuurlijke kleuren. De techniek is het zogenoemde inlegwerk, met gebruikmaking van twee schachten. Er worden verschillende rieten gebruikt.

Bij het maken van haar ontwerpen laat José zich inspireren door elkaar ogenschijnlijk tegenwerkende en/of aanvullende krachten. Daarnaast zijn de natuur en haar liefde voor tribale kunst belangrijke inspiratiebronnen. Haar werk kenmerkt zich door het gebruik van symbolen uit verschillende culturen, waarmee zij de diepere betekenis van het geheel wil benadrukken.

Het tot stand komen van een wandkleed d.m.v. het spinnen van de wol, plantaardig verven, het maken van een ontwerp en het weven vormen tesamen een intensief en langdurig proces, waarmee José zich buiten de hectiek van de huidige tijd stelt.

José exposeerde op verschillende plaatsen in Nederland, Belgie en Duitsland.

De expositie wordt officieel geopend op zaterdagmiddag 14 maart 2020 om 15:00 uur.

Begin:
15 maart 2020