Openingstijden: woensdag t/m zondag van 13:00 - 16:30 uur

Nieuwe voorzitter Museum Het Petershuis

by admin

ANKE SONNEMANS OPVOLGER VAN INGRID VONCKEN

Het Gennepse museum het Petershuis heeft per 1 januari een nieuwe voorzitter. Anke Sonnemans heeft de voorzittershamer ter hand genomen.

Anke Sonnemans is in het Gennepse geen onbekende. Ze is actief in de lokale politiek en zet zich met name op het sociaal maatschappelijke terrein als vrijwilliger in voor de samenleving.

Zo zette Anke zich ook in voor vluchtelingenzorg in de gemeente Gennep. In die hoedanigheid bezocht ze regelmatig het museum om vluchtelingen een inkijkje in de lokale geschiedenis en cultuur te geven. `Over die kennismaking met Het Petershuis zegt Anke: “Zo’n mooi statig pand op de markt is voor een kleine gemeente als Gennep heel bijzonder en daar moeten we allemaal trots op zijn. Ik vind het een eer om voorzitter te mogen zijn van het museum. Zo’n museum kan alleen maar bestaan door alle vrijwilligers.”

Juist voor die betrokken vrijwilligers wil ze zich graag inzetten. Ze gaat de komende tijd eerst kennis maken met alle vrijwilligers. Daarna gaat ze met het bestuur aan de slag om samen met alle betrokkenen te kijken welke acties ondernomen moeten worden om het museum op de kaart te (blijven) zetten in en buiten Gennep.

Anke Sonnemans volgt Ingrid Voncken op die op 1 januari 2022 aftrad. In het afgelopen jaar nam bestuurslid Andries Knevel als interim-voorzitter de honneurs waar. Nu het bestuur weer volledig is, gaat het zich bezighouden met een nieuwe toekomst voor het museum.

Het museum wordt komend jaar opnieuw ingericht, is van plan om zich opnieuw te focussen op educatie en blijft naarstig op zoek naar vrijwilligers die het museum op welke manier dan ook een helpende hand willen toesteken. Een van de grote exposities dit komende jaar is een retrospectief over de ‘Heijense’ beeldhouwer, wijlen Peter Roovers.