VACATURES VOOR VRIJWILLIGERS

by admin

Tijd over? Misschien is vrijwilliger in het museum iets voor jou!

Het Petershuis is een streekmuseum van en voor iedereen in Gennep en omgeving. Het laat de rijke geschiedenis zien van deze streek vanaf de Romeinse tijd tot in het heden. Daarnaast kun je er terecht voor wisselexposities van kunstenaars van heinde en verre.

Museum, niks voor mij denk je misschien, ik heb geen verstand van kunst. Hoeft ook niet. Kunst is emotie. Mooi of niet mooi, het is wat jij er zelf bij voelt en dat is goed. En kijk je liever niet naar kunst maar wil je graag je handjes laten wapperen? Dat kan ook in het museum.

Wij kunnen altijd enthousiaste vrijwilligers gebruiken. Gastheer of gastvrouw bijvoorbeeld. Je ontvangt bezoekers, wijst hen de weg en bent de ambassadeur van het museum maar ook van Gennep.

Ben je goed met computers? Dan kunnen we je ook goed gebruiken. Bijvoorbeeld om de website actueel te houden. Of om objecten uit de collectie in een digitaal systeem te zetten. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Werk je graag met kinderen? Wij organiseren educatieve projecten voor scholen uit de regio. Dus misschien is dat wel iets voor jou.

We leggen je graag uit wat er zo allemaal te doen is in het museum en wellicht is er een leuke bezigheid bij voor jou. Neem eens contact op met Nieky Geurts-Smeets, (0485) 541 381 of stuur haar ene mailtje: niekygeurts@home.nl

Klik hier om een interesseformulier te openen

Kijk ook eens naar   deze reportage van Gennep News over vrijwilligerswerk in ons museum: